Kombinera karriär och föräldraskap

SPIRA står för inspirerande kontakter

I måndags hade vi den tredje föreläsningen i SPIRA. Det som slår mig varje gång vi ses är den energi som ”spirar” i gruppen. Våra 2 timmar räcker inte på långa vägar för att prata om allt vi vill och slutföra de diskussioner som vi inleder. Som tur är har vi föreläsare som styr upp, ser till att vi inte fastnar i våra frågeställningar och som väcker en massa tankar och diskussionsfrågor!

Mellan föreläsningarna så träffas vi i mindre grupper för att gå mer på djupet och arbeta fram våra individuella karriärplaner. I min grupp har jag funnit ett perfekt bollplank i form av två personer som är tillräckligt lika mig för att vi skall känna gemenskap men olika nog att lära, utmana och inspirera mig! När mina gruppkamrater beskriver sina styrkor så identifierar jag några av mina svagheter. Men istället för att bli låg så känner jag mig stärkt, för det är ju en styrka att känna till sina svagheter. Dessutom vet jag att jag kan kontakta dem, lära mig av dem eller ännu hellre jobba ihop med dem och skapa ett dreamteam där våra styrkor kompletterar varandra!

Med tanke på att vi kör den 5e omgången så har jag vid det här laget ganska god koll på i innehållet i SPIRA. Det intressanta är att jag trots detta känner att jag lär mig nya saker varje vecka. Tack vare de andra deltagarna som bjuder på sina insikter och som utmanar mig så pushas jag framåt och ”tvingas” att gå helhjärtat in för att skapa min egen karriärplan.

Tack Dreamteam SPIRA HT2017 ?

 

 

 

Taggar:inspiration, kompetens, SPIRA, styrkor

Spåra från din sida.

Ylva

With a high engagement level, strong analytic skills and a passion for business development and customer contacts I’ve been driving my career towards marketing and sales roles. After 8 years in different marketing positions in Philips Consumer Lifestyle in the Nordic region I left the consumer electronics business to become Head of the Nordic Marketing organization in Luxottica. Luxottica is the leading producer and distributor of sun and prescription eye wear, with a brand portfolio including Ray-Ban, Oakley, Prada, Armani and Chanel. To further broaden my knowledge base and understanding for different business models and industries I took on a role as commercial manager in a Start-up life science Company, called Cellaviva, in March 2015. I have several years of people management experience, with up to 12 direct reports. I’m leading by example and use my personal engagement and goal orientation to inspire and get commitment from my coworkers. As a member of the Nordic Management Team in Philips and in Luxottica I have been responsible for the overall business strategy, in close cooperation with the sales Director. In my spare time I'm pursuing a dream of mine as I'm running a career network in Stockholm, Gothenburg and Karlstad, and empowering career parents.

Lämna en kommentar

Du måste vara inloggad för att skriva kommentarer.
F-Gruppen