Kombinera karriär och föräldraskap

Stora mål och delmål

Jag har fått frågor om hur jag skall nå de mål jag har satt upp i nätverksutmaningen. Så för att tydliggöra mina tankar, för mig själv men också för er som har lust att hjälpa mig, så kommer här några möjliga vägar framåt och delmål.

Idag har jag funderat på mål nummer 3. ”Jag vill vara med i en TV-soffa för att prata om ämnet Föräldraskap och Karriär. Lite radioprogram, poddar, gästbesök i någon blogg, tidningsreportage eller liknande vore jättespännande likaså men mitt ultimata mål är att vara förberedd för och intressant nog för en tv-soffa.”

Min strategi eller delmålen för att nå målet är följande:

  • Öka antalet medlemmar i nätverket. Vi märker att intresset är stort och vi behöver bli bättre på att sprida information om nätverket till vår målgrupp. Alla småbarnsföräldrar i Sverige skall veta att vi finns och att vi finns för just dem/er. Ju fler vi blir desto större möjligheter har vi att skapa nytta för våra medlemmar/följare.
  • Jobba med press och media för att sprida information och vårt budskap!
  • Sprida information om F-gruppen och vår vision till HR- och chefer i Sverige så att de kan använda nätverket och våra aktiviteter för att stötta och utvekla sina medarbetare,
  • Utöka vår fysiska närvaro till fler städer

Hur kan ni hjälpa mig?

Sprid informatiion om F-gruppen till andra berörda.

Bjud in vänner och bekanta via Facebook eller till nyhetsbrevet.

Tipsa mig (ylva@f-gruppen.se) om eller sätt mig i kontakt med personer, företag, grupper, organisationer eller event som vi borde kontakta!

Ge mig era knep för att växa nätverket

 

Nu skall jag och lillan på nätverksmingel och sprida info om F-gruppen 🙂

 

 

Taggar:delmål, hjälp, mål, medlemmar, nätverk

Spåra från din sida.

Ylva

With a high engagement level, strong analytic skills and a passion for business development and customer contacts I’ve been driving my career towards marketing and sales roles. After 8 years in different marketing positions in Philips Consumer Lifestyle in the Nordic region I left the consumer electronics business to become Head of the Nordic Marketing organization in Luxottica. Luxottica is the leading producer and distributor of sun and prescription eye wear, with a brand portfolio including Ray-Ban, Oakley, Prada, Armani and Chanel. To further broaden my knowledge base and understanding for different business models and industries I took on a role as commercial manager in a Start-up life science Company, called Cellaviva, in March 2015. I have several years of people management experience, with up to 12 direct reports. I’m leading by example and use my personal engagement and goal orientation to inspire and get commitment from my coworkers. As a member of the Nordic Management Team in Philips and in Luxottica I have been responsible for the overall business strategy, in close cooperation with the sales Director. In my spare time I'm pursuing a dream of mine as I'm running a career network in Stockholm, Gothenburg and Karlstad, and empowering career parents.

Lämna en kommentar

Du måste vara inloggad för att skriva kommentarer.
F-Gruppen